Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 9 april 2009 12:56



Grattis John på din 4-års dag många kramar från Moster



                      

                   

Av Anna - 9 april 2009 12:49



Ute är det +4 och regnar lite lätt. Men det är inte därför jag är glad idag, nä det är nämligen så att snart åker vi till fjällen. =)


Klev upp vid 7 imorse för att hinna med allt, jag har verkligen varit effektiv. ;) Har hunnit med att duscha, tillaga 2 älgstekar, bäddat rent ja listan kan göras lång men äntligen är jag klar.

Allting är packat, lastat och klart så nu väntar jag bara på sambon som fortfarande är kvar på jobbet.

Av Anna - 8 april 2009 18:08



Fick ett roligt påsk sms idag det stod


Hej! När åker du? Själv drar jag vid fyra tiden.

Det mesta är klart, badat katten i neon, satt lysdioder i hucklet, fixar just nu hjullagren på kvasten, blir raketbränsle iår.

Om vi ändå inte syns önskar vi dig o de dina en riktigt GLAD PÅSK!


Man kan inte annat än småle =)



Av Anna - 8 april 2009 09:58



April, april idag har vi -1 och lätt snöfall.

Vi har lastat snöskotern på morgonen. Niklas jobbar eftermiddag och idag var det sista chansen att lasta eftersom vi åker imorgon. =)

Å, vad skönt det kommer att bli, sitta ute med hela familjen och gilla korv,

kanske dra upp en röding eller två, vila och bara ta det lungt.

Hoppas vi får riktigt bra väder.


Av Anna - 7 april 2009 16:47



Det har gått 1 1/2 år sedan vi var tvungen att avliva våran hamiltonstövare Skott. Han fick problem med levern och med 11 år på nacken så fanns det inte så mycker att göra.

Vi har pratat mycket om att ev skaffa en ny hund, men det har alltid stannat bara vid prat.

Men för någon månad sen så började vi verkligen kolla upp raser och vad som skulle kunna passa just oss. Efter mycket funderande och spekulerande så har vi bestämt oss för en Rhodesian ridgeback. Så idag har jag suttit en hel del framför datorn och kollat upp kennlar, stamtavlor mm


Så fortsättning följer =)


File:Rhodesian ridgeback.jpg


Ett gamalt ordspråk säger

Rhodesian Ridgeback = Mannens stolthet - Kvinnans beskyddare - Barnets kelgris

   


Av Anna - 7 april 2009 14:34



Igår hade vi värsta busvädret, det snöade hela dagen och var ca 6 grader kallt.

Imorse när jag klev upp så var det strålande sol och 4 grader varmt. =)

Man kan inte annat än småle, de är verkligen aprilväder.


Men snart kommer sommaren

(hoppas jag)



           


Av Anna - 6 april 2009 21:00



Det vart en lång dag idag. Efter frukosten for Niklas in till stan medans jag pratade ihop de med mamma vad vi ska ta med oss till fjälls under påskhelgen.


När Niklas kom hem så for vi och hämtade en snöskoter som vi har lånat under påsken. Det visade sig va en hel del jobb innan den är ok, men vi behöver  inte betala någon hyra för den så man kan nog inte begära så mycket. Nog saknar man tiden då vi hade varsin, det var ju lite enklare då. Men man kan ju inte ha allt, eller??!!


Efter lunch hjälptes vi åt att skruva ut framstolarna ur Firebirden och började plocka ner instrumenteringen - Fredrik kom förbi senare under eftermiddagen och hjälpte till att dra ny el.

Det vart tydligen lite jobbigt så nu har jag beställt ett nytt kopplingschema på ebay, laminerat och klart för 200:- inkl.frakt


Nu sitter killarna framför ebox:et och jag funderar på att se csi på kanal5.



Visst är det vackert hos oss



Ovido - Quiz & Flashcards