Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 31 maj 2009 07:25


                                   summer clipart sun



Vilken underbar dag.... nu är klockan 07.25 och det är redan +22grader ute. Det är ju som att va utrikes, riktigt varmt och skönt.

I dag blir det väldigt lugnt för oss, det är ju morsdag så en tripp till mina föräldrar och svärmor blir det i eftermiddag. Men annars är det inget inplanerat.


Trevlig dag....


Av Anna - 30 maj 2009 23:20


Efter en mycket varm dag (ca 25 i skuggan) så är växthuset äntligen klart. Mina underbara föräldrar kom förbi och hjälpte till med inglasningen.


Pappa och Niklas lägger taket




Min söta, goa, snälla systerson John hjälpte till att vattna hela trädgården.



Boss hittade igen pappersarken som låg mellan glasskivorna så jag fick lite städning



Vid 20.00 var vi äntligen klara och när man ser resultatet så var det värt varje svettdroppe. Visst vart det snyggt??!!!!!!!



Tack ännu en gång alla som hjälpt mig så jag kunnat få detta vackra växthus.

Tusen tack........


Trevlig lördagskväll....


Av Anna - 29 maj 2009 17:31



Oj oj oj vad man får fundera mycket när man skruvar ihop ett växthus. Det är ju hur många bitar som helst.


Så här långt har vi hunnit än så länge.



Boss vart väldigt less så han somnade i solen =)


I morgon kommer mor och far så då ska vi försöka hinna glasa in hela växthuset, håller tummarna att det ska gå bra.


Vi hörs....


Av Anna - 28 maj 2009 23:24



I kväll så har vi varit på valpkurs i stan, riktigt roligt. Vi hade bokat kursen tillsammans med Thor (Tappinskis Reason To Be Alive) som är Boss (Tappinskis Racy Rocket) kulling. När vi kom dit visade det sig att ännu en bror åt dom ska gå samma kurs som oss.


Låt oss presentera Bill (Tappinskis Remind Me Later):



Thor till vänster och Bill i blickfånget




På kursen fick vi lära oss belöna valparna med leksak, godis och kroppskontakt. Betydligt svårare än vad det låter eftersom det var 8 ivriga valpar där som hellre ville leka med varandra än busa med matte/husse.


Det var jätteroligt att träffa båda brorsorna åt Boss och kul att vi ska gå samma kurs i 8 veckor framöver.


Trevlig kväll.......



Av Anna - 28 maj 2009 23:15



Idag har vi varit ute hela dagen och jobbat med växthuset. Jag har haft så tur att jag inte bara har en utan två stycken svärfar. (sambons pappa och svärmors nya karl)

Så när vi ska göra någonting här hemma så får vi dubbelt så mycket hjälp än vissa andra, vilket aldrig är fel. =)


Jan och Bosse jobbar för fullt (svärfar+svärfar)



Allt är i våg och under isoleringen ligger ett lager sand och vira.



Niklas får göra det som nästan alla killar gillar.......köra traktor.....här fyller han på ett till lager sand.



Så vi har hunnit en hel del under dagen.... imorgon så ska vi börja sätta ihop ramen. Spännande =)



Av Anna - 27 maj 2009 21:34


I kväll var det RR träff i stan så vi var där med Boss....


Här är Thor i blått, Boss i svart och Jeppe utan halsband



Full fart.....Kolla in raggen på Thor och Jeppe =)



Jeppe och Thor dricker vatten



Det är så kul att träffa andra RR ägare här i stan, hoppas det blir fler nästa vecka.


Trevlig kväll....

Av Anna - 27 maj 2009 17:50



Efter en fullspäckad dag är middagen äntligen fixad. Morgonen började med att Boss väckte upp mig vid 0500 och ville ut och kissa.

Efter ett par timmar med att ha städat och donat här hemma var det dax att fara in till stan där jag träffade min jobbcoach på startkraft. Efter det så bar det av till Volvo där jag och min chef hade avslutningssamtal. =(

Det känndes inte roligt......hoppas det vänder innan oktober så jag får vara kvar.


Nu är maten äntligen klar och kl 1900 så ska vi vara i stan på Rhodesian träff. Så det är full fart här hemma. =)


Vi hörs......



Av Anna - 26 maj 2009 16:12


Bondepraktikan säger: Urban, Vilhelmina och Beda, de skola sommaren leda. Sedan, då Beda byttes ut mot Blenda blev det: Urban, Vilhelmina och Blenda, de skola sommaren lända.
Det betyder att det väder som är den 25, 26 och 27 maj bestämmer hur vädret blir resten av sommaren. Så alltså Urban(igår) var junivädret och idag är det Vilhelmina som står för julivädret, och till sist Blenda som visar hur vädret ska bli i augusti.


JUNI
För vår del , för hela dagen igår var det soligt, varmt och blåsigt.

Fast lite svalare kvällar, men det är ju helt ok, eller hur?


JULI
Idag på Vilhelmina dagen så har dagen börjat lite försiktigt och växlande, men nu är det helmulet och regnet hänger i luften. Hmmm det ser inte lovande ut.


AUGUSTI
Enligt väderprognosen så kommer morgondagen att bli regnig

så då ser det ut som augusti ska bli en kall och regnig månad.


Hoppas inte att det här stämmer för jag vill ju att hela sommaren ska vara varm och solig

Ovido - Quiz & Flashcards