Alla inlägg under januari 2010

Av Anna - 24 januari 2010 14:46


Så var de söndag igen, konstigt men de är som att veckorna bara rullar på. Man hinner lixsom inte riktigt med.


I går var det middag med "raggarbrudarna".  Vi brukar försöka träffas ett par gånger under vintern och det var som vanligt supertrevligt, med go mat, dryck, spel och karaoke. Själv så höll jag mig nykter och skjutsade ner dom på schlagerklubben vid 23-tiden.


Niklas jobbar i helgen så jag och Boss få verkligen rå om varandra. I dag så fick vi sällskap av Fredrik och Johanna på våran låååångpromenad. Vi var ute och spatserade i 1timme och 35minuter.    De var så härligt.


Nä nu blir det middag hos svärmor...


Trevlig kväll


  

Av Anna - 19 januari 2010 17:42


Det här med 1300 kalorier per dygn är betydligt lättare än man kan tro. Så här har min dag sett ut; 

Frukost - 2 dl vaniljyogurt, 1 dl blandade bär, en limpskiva med skinka

Lunch - Stuvade makaroner med korv och bacon

Middag - Fetaostbiffar med grekisk potatissallad och tsatsiki


Det var meningen att jag skulle ha ett mellanmål också men det var så mycket mat till lunch.


Totalt hamnade jag på 1329 kalorier men efter min långpromend med hunden så blev det att dra bort 342 så summa sumarum slutar dagen på 987 kalorier.


Det enda som är svårt är att inte äta karameller, har ett sånt fruktansvärt godissug. Men då går nog över på nån vecka. :)


Nu är det dax för en film och sen en promenix med jycken.


Trevig kväll //Anna

Av Anna - 18 januari 2010 14:21

Vaknade upp igår morse, bakis och jävlig. Tittade mig i spegeln och funderade en stund på hur jag igentligen ser ut. Till min förskräckelse kommer jag på att nä..fy f**n vad skabbig jag blivit dom senaste åren.


Hade varit på kalas under lördagen hos några goda vänner som just gått med i aftonbladets www.viktklubb.se och tycker att det funkar riktigt bra.
Så jag tänkte vad tusan, jag ger det en chans... så där är jag :)


Mitt mål är -15 kg innan sommaren så vi får väl se hur det går. Idag var det då ingen match att hålla mig inom kalorimålet. Det blir nog svårare till helgen, brukar ju ha blivit både pizza, karameller, chips, öl, vin och sprit. Men man får väl tänka om, skulle va ganska så najs att kunna komma in i dom där tajta jeansen innan sommaren.


Hej så länge // Anna

Skapa flashcards