Alla inlägg den 3 april 2009

Av Anna - 3 april 2009 18:02



Idag blev det Findus färdiga Pasta Carbonara 1100g fryst. Stekte upp ett paket bacon i småbitar som jag blandade i och serverade med en sallad på crispsallad, gurka, tomat, roccola och fetaost.


Mmmmmmm Riktigt gott blev det.


Av Anna - 3 april 2009 12:04



Fick lite vårkänslor här på förmiddagen så jag bytt bakgrund till dom här vackra tusenskönorna, fint va.

Nu längtar man riktigt mycket till sommaren............tittar just ut genom fönstret och ser att postbilen kommer, vinrutetorkarna går för fullt och det är snöblandat regn ute. Kvar på marken är det minst 1meter snö.


Men snart är sommaren här.


Av Anna - 3 april 2009 10:27



Var och såg en film igår kväll Marley och jag


Handling

Owen Wilson, som spelar John Grogan och hans fru Jenny (Jennifer Aniston) flyttar till Florida. Båda är begåvade journalister. Jenny har en plan i livet, som hon följer. Först gifta sig sen flytta till varmare breddgrader, bra jobb, fint hus och sist men inte minst barn.
John känner att han inte riktigt är förberedd för ett barn, så för att dra sig ut detta överaskar John sin fru med att köpa henne en hund, en labrador. Hunden, som inte är en vanlig hund heter Marley och har en otrolig stark och egen vilja. Han lyder inte sina ägare, han biter i allting han får tag på, han förstör saker omkring sig.


Marley och jag är en berättelse om villkorslös kärlek och lojalitet, om hur en hund kan lära oss vad som verkligen betyder något.


Jag som gick in och trodde det skulle vara en ren komedi kände mig lurad. Första halvan av filmen var riktigt underhållande men mot slutet vart det allvarligt.

Men så här i efterhand var den sevärd men jag rekommenderar ingen att lägga ut pengarna på bio utan vänta tills den finns att hyra på dvd.


Av Anna - 3 april 2009 09:45



Igår kväll så ringde en kille från postkodlotteriet och ville gratulera till vinsten. Jag var som ett frågetecken, hade ingen aning om att jag skulle ha vunnit något. Men det visade sig att det var 1000:- * 2 lotter så totalt 2000:- härliga kronor.

Konstigt att man kan bli så glad över så lite, det känns ju nästan som man vunnit högsta priset.

Om ni undrar vad jag ska göra med pengarna så blir de att lägga dom på hög, jag blir ju arbetslös i september så varenda sparad krona lär ju behövas.


Ovido - Quiz & Flashcards