Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Anna - 22 mars 2009 19:55



Våran vän Jocke vart allvarigt skadad vid en skotertävling igår. Han blev överkörd av en annan tävlingsskoter. Översta kotan i ryggraden är skadad men läget är stabilt och kommer förhoppningsvis att klara sig utan framtida men.

Han har väldigt ont och tvingas nu att bära en järnställning i ett par månader för att hålla kotorna på plats. Men hade ändå väldigt tur, det kunde ha gått mycket värre. Så nu håller vi tummarna att det inte blir några komplikationer i framtiden.

KRYA PÅ DIG (å kör hårt med Linda medans du har chansen. ;) )

Av Anna - 22 mars 2009 16:48


Niklas och svärfar har varit till Piteå idag så jag har varit hundvakt åt Tina.

Hon är så go å snäll så det var då inga problem.



Har satt om mina tomatplantor hundred and thousands, petunior, flitiga lisa och mynta. Sen har jag även sått tagetes och aster. Så här fina ska tomatplantorna bli till sommaren (förhoppningsvis)














Nä nu ska jag fixa middag börjar kurra imagen.

På menyn idag blir det hemmagjord parisare med grovt bröd, gurka, ketchup och jonnys senap. =) MUMS


Av Anna - 22 mars 2009 13:17



















Pellisarna i köksfönstret från vänster till höger

  • Apple Blossom Rosebud
  • Mårbacka pelargon
  • Wilhelm Langguth
  • Kronprinsesse Mary
  • Prins Nicolai




















Årets frösådda pellisar från vänster


  • Black Velvet Appleblossom
  • Appleblossom orbit
  • Maverick Star
  • Änglapelargon



Denna vackra engelska pelargon fick jag av min underbara svärmor för ett tag sen. Visst blir glad när man ser den. =)







Av Anna - 22 mars 2009 10:02



Såg igår filmen Gran Torino. Filmen handlar om en gammal man, Walt Kowalski, (spelad av Clint Eastwood) vars hustru nyligen avlidit. Hans barn vill att han flyttar till ett äldreboende. Men han själv vill inte flytta utan måste nu anpassa sig till ett ensamt liv i ett kvarter han inte längre känner igen.

Gängen har all makt och kan i princip göra vad dom vill, förutom mot Walt som inte skräms av gängen och deras hot.

Konflikterna eskalerar då grannpojken Thao försöker stjäla hans älskade bil, en Gran Torino från 1972. Det visar sig att ett gäng ligger bakom stölden. Clintan blir lite av en beskyddare för Thao och blir då själv indragen och måltavla för gängbråken.



Jag hade förväntat mig en actionfilm, men fick istället se en drama / komedi

Jag tycker att filmen helt klart är sevärd men den är inte någen 10 poängare direkt.

Filmen har fått 8.4 / 10 på http://www.imdb.com/title/tt1205489/ 48287 röster

Av Anna - 22 mars 2009 07:41

Fick några gulliga kattbilder med mailen igår....



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards