Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Anna - 22 februari 2010 17:03

Fick idag 3 sorters chilifrön med posten så det var bara att skynda sig plantera.


Anaheim - tidig sort med mild hetta, smakrik och aromstisk

Peters Peppar - en lite annorlunda chili på grund av sin ibland snarlika likhet med en manlig kroppsdel 

Bhut jolokia - världens starkaste chili med över 1.000.000 scovillegrader.


Jag vill verkligen ha sommar nu, tur det inte är så länge kvar.


Trevlig kväll // Anna

Av Anna - 22 februari 2010 10:15


Helgen har i stort sett bara bestått av att elda, elda och elda. Vi har haft ner mot 

 -25 grader och jätteblåsigt, men nu börjar det äntligen lätta. Enligt min 5-års dagbok så brukar v8 vara den sista riktigt kalla veckan.

Niklas har jobbat hela helgen medans jag och lillen mest myst i soffan och sett på OS. Härligt med en nykter helg ibland också. ;)


Under förra veckan så vart det att plantera inför sommaren.  

Det som jag satte i år är:

* Tomater - moneymaker, yellow pearshaped och en spansk busktomat

* Gurka - futura

* Chili - sweet wrinkled old men, cayenne long slim och hungarian yellow wax hot

* Paprika - california wonder

* Grönmynta

* Sommarflox

* Praktbrowallia

* Flitiga lisa - både vit och lavendel

* Lobelia - vit och blå

* Tuppkam


Jag brukar ha planterat potatisen i slutet på mars men har aldrig lyckats få egna färskpotatisar innan midsommar så i år har jag lagt fram dom på mältning i förra veckan. :)


Trevlig dag / Anna

Ovido - Quiz & Flashcards